fbpx
Καλώς ήρθατε στο mediteam.gr .Η κάθε δημοσίευση στο mediteam.gr συνιστά επιστημονική εργασία του υπογράφοντος αυτήν και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προτροπή για λήψη ή διακοπή φαρμάκων η διενέργεια συγκεκριμένης ιατρικής πράξης . Κάθε ασθενής θα πρέπει να συμβουλεύεται το γιατρό του και να μη λαμβάνει φάρμακα χωρίς τις οδηγίες του ιατρού του. Το blog mediteam.gr αναρτά δημοσιεύσεις με στόχο την ενημέρωση για ιατρικά θέματα και τις τελευταίες εξελίξεις στην ιατρική , χωρίς αυτό να σημαίνει κατ´αναγκη ότι οι απόψεις του κάθε συγγραφέα είναι ταυτόσημες με αυτές του διαχειριστή .
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

jet lag :ΤΙ ΕΙΝΑΙ, ΤΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΕΧΕΙ,ΠΟΣΟ ΔΙΑΡΚΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ NA TO ANTIMETΩΠΙΣΟΥΜΕ





Τι είναι το jet lag ;

Όταν ταξιδεύετε με το αεροπλάνο , περνώντας από διαφορετικές ωρολογιακές ζώνες , κινείστε γρηγορότερα από τη δυνατότητα προσαρμογής του βιολογικού ρολογιού του οργανισμού σας στη νέα ώρα ( την ώρα του νέου τόπου διαμονής σας) .Αυτό είναι μια κατάσταση η οποία προκαλεί κούραση , διαταραχές ύπνου και διάφορα άλλα συμπτώματα . Συμβαίνει ιδίως όταν ταξιδεύετε προς τα ανατολικά . Όσο περισσότερες διαφορετικές ωρολογιακές ζώνες περνάτε ( όσο μεγαλύτερη διαφορά ώρας υπάρχει ) , τόσο πιο πολύ μπορείτε να το πάθετε . Το jet lag βελτιώνεται από μόνο του , όσο το άτομο προσαρμόζεται στην καινούργια ωρολογιακή ζώνη . Αυτό όμως μπορεί να διαρκέσει αρκετές μέρες και όσο πιο μακριά βρίσκεται κανείς , τόσο πιο πολύ κρατάει .

Ποια είναι τα συμπτώματα του :

1/ διαταραχές του ύπνου : δυσκολότερα κοιμάται κάποιος και αφυπνιζεται πιο εύκολα
2/ αίσθημα κούρασης και υπνηλίας ιδίως την ημέρα
3/ προβλήματα συγκέντρωσης και πραγματοποίησης των απλών δραστηριοτήτων
4/στομαχικες διαταραχες , δυσκοιλιότητα
5/ Επίσης μπορεί να αισθάνεστε ότι είστε άρρωστος ή ότι έχετε λιγότερη ενέργεια από ότι συνήθως .

Πόσο συνήθως κρατάει το jet lag ?

Όταν ταξιδεύετε προς την Ανατολή , οι ημέρες προσαρμογής είναι τα 2/3 των ωρολογιακών ζωνών που περάσατε. Πχ αν η διαφορά ώρας με τη χώρα προορισμού είναι 6 ώρες , τότε μιλάμε για 4 μέρες. Αν το ταξίδι είναι προς τη Δύση , τότε υπολογίστε το 1/2 των ωρών που ταξιδέψετε σε μέρες προσαρμογής . Στο προηγούμενο παράδειγμα , με διαφορά 6 ωρών, αντιστοιχεί σε 3 μέρες.

Πως μπορώ να μετριάσω το jet lag ?

Α/Μείνετε ξύπνιος και κοιμηθείτε σε συγκεκριμένες ώρες. πριν ταξιδέψετε , προσπαθήστε να προσαρμόσετε τον ύπνο σας στις ώρες ύπνου του προορισμού , όσο αυτό είναι δυνατόν. Κοιμηθείτε μόνο αφού έχει νυχτώσει αν έχετε ταξιδέψει δυτικά και οργανώστε τις εκδρομές σας πρωινές ώρες καλύτερα. . Αν έχετε ταξιδέψει ανατολικά , προτιμήστε να βγείτε έξω το απόγευμα , μέχρι να προσαρμοστείτε .

Β/δειπνήστε στις ώρες δείπνου της καινούργιας χώρας που πήγατε . Πιείτε αρκετά υγρά , η ενυδάτωση βοηθά στην προσαρμογή . Αποφύγετε πολλούς καφέδες , κάπνισμα και αλκοόλ.

Γ/ κάντε κάποια άσκηση αλλά όχι πριν την ώρα που είναι να πάτε για ύπνο

Δ/ Στο ταξίδι αποφύγετε να κοιμηθείτε αρκετά .Αν χρειαστεί να κοιμηθείτε μετά το ταξίδι , καλύτερα να είναι το πολύ μέχρι 2 ώρες.

Μπορούν τα συμπληρώματα να σας βοηθήσουν με το jet lag?

Η μελατονίνη , μια ορμόνη που παράγεται στην επίφυση του εγκεφάλου , σχετίζεται άμεσα με τη ρύθμιση του βιολογικού μας ρολογιού και του συγχρονισμού αφύπνισης και ύπνου με την εναλλαγή της ημέρας (φως) και της νύχτας (σκοτάδι) , αντίστοιχα . Η βιβλιογραφία αναφέρει- δε συμφωνούν όλες οι μελέτες σε αυτό – ότι τα συμπληρώματα της ίσως μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του Jet lag , αλλά θα πρέπει πρώτα να ρωτήσετε το γιατρό ή/και το φαρμακοποιό σας για το ενδείξεις και αντενδείξεις (εμείς να θυμίσουμε ότι για παράδειγμα μπορεί να μην είναι ασφαλής αν λαμβάνετε κουμαρινικά αντιπηκτικά η αντιεπηλιπτικά φάρμακα , όπως επίσης ότι θα πρέπει να αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ

https://mediteam.gr/category/κωνσταντινοπουλος/Κωνσταντινόπουλος Παναγιώτης Ειδικός Παθολόγος www.konstantinopoulos.gr

Το blog αυτό δημιουργήθηκε για να ακουστούν αυτά που σκεφτόμαστε στη καθημερινότητα της δουλειάς μας .
Μια παρέα από ανθρώπους που ασχολούνται με την επιστήμη της ιατρικής και γενικότερα με θέματα υγείας , από το δικό του πόστο έκαστος ( και όχι απαραίτητα όλοι γιατροί ) είπαμε να γράψουμε αυτά που έχουμε να πούμε.

Εγγραφη email

εγγραφειτε και μείνετε ενημερωμένοι

Copyright © 2018-19 Mediteam.gr

To Top