fbpx
Καλώς ήρθατε στο mediteam.gr .Η κάθε δημοσίευση στο mediteam.gr συνιστά επιστημονική εργασία του υπογράφοντος αυτήν και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προτροπή για λήψη ή διακοπή φαρμάκων η διενέργεια συγκεκριμένης ιατρικής πράξης . Κάθε ασθενής θα πρέπει να συμβουλεύεται το γιατρό του και να μη λαμβάνει φάρμακα χωρίς τις οδηγίες του ιατρού του. Το blog mediteam.gr αναρτά δημοσιεύσεις με στόχο την ενημέρωση για ιατρικά θέματα και τις τελευταίες εξελίξεις στην ιατρική , χωρίς αυτό να σημαίνει κατ´αναγκη ότι οι απόψεις του κάθε συγγραφέα είναι ταυτόσημες με αυτές του διαχειριστή .
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Πολυβιταμίνες και καρδιαγγειακό

Πολυβιταμινες και καρδιαγγειακό


Η μελετη δημοσιεύθηκε στο journal of the American College of Cardiology το Μάιο του 2018 και αφορούσε  τη συστηματική επανεξέταση των υφιστάμενων δεδομένων από μελετες  που έγιναν στο διάστημα από Ιανουάριο 2012-Οκτώβριο 2017 και δημοσιεύθηκαν στα αγγλικά , οπου διαπίστωσε ότι οι πολυβιταμίνες (βιταμίνη D, το ασβέστιο και η βιταμίνη C – τα πιο κοινά συμπληρώματα – ) δεν έδειξαν πλεονέκτημα ή πρόσθετο κίνδυνο στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων, καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου ή πρόωρου θανάτου.

“Είμαστε έκπληκτοι που βρήκαμε  τόσο λίγα θετικά αποτελέσματα για τα πιο κοινά συμπληρώματα που καταναλώνουν οι άνθρωποι”, δήλωσε ο Δρ. David Jenkins ( St. Michal’s. Hospital – University of Toronto) , ο κύριος συγγραφέας της μελέτης. “Η ανασκόπηση μας διαπίστωσε ότι εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε πολυβιταμίνες, βιταμίνη D, ασβέστιο ή βιταμίνη C, δεν προκαλεί κακό – αλλά δεν υπάρχει ούτε προφανές πλεονέκτημα».

Η μελέτη διαπίστωσε ότι μόνο το φυλλικό οξύ και οι βιταμίνες Β με φυλλικό  οξύ μπορούν να μειώσουν την καρδιαγγειακή νόσο και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η ομάδα του εξέτασε τα συμπληρωματικά δεδομένα που περιελάμβαναν  : βιταμίνη Α, Β1, Β2, Β3 (νιασίνη), Β6, Β9 (φυλλικο οξύ), C, D και Ε. και β-καροτένιο. ασβέστιο , σίδηρο , ψευδάργυρο , μαγνήσιο και σελήνιο. Ο όρος «πολυβιταμίνη» σε αυτή την ανασκόπηση χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τα συμπληρώματα που περιλαμβάνουν τις περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα, αντί για μερικά επιλεγμένα.

«Εφόσον δεν υπάρχουν σημαντικά θετικά στοιχεία – εκτός από τη δυνητική μείωση του κινδύνου εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιακών παθήσεων από το φυλλικο οξύ – είναι πολύ ωφέλιμο να βασιστείτε σε μια υγιεινή διατροφή για να εχετε φυσιολογικά επίπεδα όσον αφορά τις τις βιταμίνες και τα μέταλλα», δήλωσε ο Δρ. Jenkins. “Μέχρι στιγμής, καμία έρευνα σχετικά με τα συμπληρώματα δεν μας έδειξε τίποτα καλύτερο από τις υγιεινές μερίδες λιγότερο επεξεργασμένων φυτικών τροφών, συμπεριλαμβανομένων των λαχανικών, των φρούτων και των ξηρών καρπών”.

https://mediteam.gr/category/κωνσταντινοπουλος/Κωνσταντινόπουλος Παναγιώτης Ειδικός Παθολόγος www.konstantinopoulos.gr

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το blog αυτό δημιουργήθηκε για να ακουστούν αυτά που σκεφτόμαστε στη καθημερινότητα της δουλειάς μας .
Μια παρέα από ανθρώπους που ασχολούνται με την επιστήμη της ιατρικής και γενικότερα με θέματα υγείας , από το δικό του πόστο έκαστος ( και όχι απαραίτητα όλοι γιατροί ) είπαμε να γράψουμε αυτά που έχουμε να πούμε.

Εγγραφη email

εγγραφειτε και μείνετε ενημερωμένοι

Copyright © 2018-19 Mediteam.gr

To Top