fbpx
Καλώς ήρθατε στο mediteam.gr .Η κάθε δημοσίευση στο mediteam.gr συνιστά επιστημονική εργασία του υπογράφοντος αυτήν και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί προτροπή για λήψη ή διακοπή φαρμάκων η διενέργεια συγκεκριμένης ιατρικής πράξης . Κάθε ασθενής θα πρέπει να συμβουλεύεται το γιατρό του και να μη λαμβάνει φάρμακα χωρίς τις οδηγίες του ιατρού του. Το blog mediteam.gr αναρτά δημοσιεύσεις με στόχο την ενημέρωση για ιατρικά θέματα και τις τελευταίες εξελίξεις στην ιατρική , χωρίς αυτό να σημαίνει κατ´αναγκη ότι οι απόψεις του κάθε συγγραφέα είναι ταυτόσημες με αυτές του διαχειριστή .
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

Κράμπες:τί είναι και πώς αντιμετωπίζονται

Τι είναι κράμπα;
Οι κράμπες μπορούν να συμβούν οπουδήποτε στο σώμα σας οποιαδήποτε στιγμή, ακόμα και όταν κοιμάστε. Όπου κι αν τις έχετε, αυτό που συμβαίνει στο εσωτερικό είναι το ίδιο: Οι μύες σας ξαφνικά σφίγγουν σε πλήρη συστολή όταν δεν το θέλετε. Πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν κράμπες , αλλά μπορείτε να κάνετε κάποια πράγματα για να μην σας συμβαίνει τουλάχιστο συχνά.

Πιθανή αιτία 1: Δεν λαμβάνετε αρκετό νερό
Πότε ήταν η τελευταία φορά που είχατε πιεί ένα ποτήρι νερό; Κράμπα μπορεί να είναι ο τρόπος του σώματός σας να σας λέει ότι χρειάζεστε άμεσα ενυδάτωση – είστε αφυδατωμένοι.
Άλλα σημεία αφυδάτωσης είναι η ζάλη, η κεφαλαλγία και η  δυσκοιλιότητα. Συνεπώς κρατήστε το νερό μαζί σας και απολαύστε το όλη μέρα, ειδικά εάν είστε έξω σε ζεστό καιρό.

Πιθανή αιτία 2: Υψηλές θερμοκρασίες
Το σώμα σας χάνει υγρά όταν εργάζεστε ή ασκείστε σε υψηλές θερμοκρασίες και αυτό μπορεί να σας κάνει να έχετε περισσότερες κράμπες. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι οι μύες σας χρειάζονται νερό, αλλά είναι επίσης επειδή αποβάλετε σημαντικά μεταλλικά στοιχεία που ονομάζονται ηλεκτρολύτες – νάτριο, κάλιο και ασβέστιο – που βοηθούν τα κύτταρα των μυών σας να λειτουργούν όπως πρέπει.

Πιθανή αιτία 3: Φάρμακα
Οι στατίνες, οι οποίες χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της χοληστερόλης και τα διουρητικά, που βοηθούν το σώμα σας να απαλλαγεί από το υγρό, είναι μόνο δύο από τα φάρμακα που μπορούν να προκαλέσουν κράμπες ως παρενέργεια. Συζητήστε με το γιατρό σας αν έχετε συστηματικές κράμπες σύντομα μετά τη λήψη ενός νέου φαρμάκου.

Πιθανή αιτία 4: Κακή κυκλοφορία αίματος
Εάν οι κράμπες σας χειροτερεύουν όταν περπατάτε, οι μύες σας μπορεί να μην παίρνουν αρκετό αίμα. Αυτό μπορεί να συμβεί καθώς γερνάτε ή αν δεν είστε πολύ ενεργός. Μπορεί επίσης να προκληθεί από μια κατάσταση που ονομάζεται claudication (χωλότητα) – όταν οι αρτηρίες σας είναι στενότερες από ό,τι πρέπει να είναι και το αίμα δεν μπορεί να περάσει εύκολα. Συζητήστε με το γιατρό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε τι συμβαίνει.

Πιθανή αιτία 5: Μηνιαίος κύκλος
Ορισμένες γυναίκες παθαίνουν κράμπες κατά τη διάρκεια των περιόδων τους. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα μιας γυναίκας παράγει ορισμένες ορμόνες που κάνουν τους μύες στη μήτρα της να συσπώνται . Αυτό βοηθά στην εξώθηση του αίματος , αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει κράμπες.


Πιθανή αιτία 6: Ανάπτυξη
Τα παιδιά συχνά παθαίνουν κράμπες όταν περνούν από ένα στάδιο ανάπτυξης σε ένα άλλο. Μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλούνται από υπερβολική δραστηριότητα. Οι κράμπες συμβαίνουν συχνότερα στα πόδια και μπορούν να ξυπνήσουν ένα παιδί από έναν ύπνο. Μπορεί να σας βοηθήσει να τεντώσετε τους μυς ή να βάλετε ένα μαξιλάρι θέρμανσης στην περιοχή για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Εάν ο πόνος δεν βελτιωθεί, καλέστε τον γιατρό του παιδιού σας.

Πιθανή αιτία 7: Άσκηση
Είναι σημαντικό να παραμείνετε δραστήριοι, αλλά αν το κάνετε πάρα πολύ ή το σώμα σας δεν το έχει συνηθίσει, οι μύες σας μπορεί να υποφέρουν από κράμπες .Η τακτική άσκηση μπορεί να κάνει τους μυς σας ισχυρότερους και πιο ανθεκτικούς στην κούραση , ώστε να μην υποστούν κράμπες τόσο εύκολα. Να είστε βέβαιοι ότι κάνετε σωστό ζέσταμα πρώτα, και να κάνετε αρκετές διατάσεις πριν και μετά
.
Πώς να αισθάνεστε καλύτερα
Εάν μια δραστηριότητα όπως το τρέξιμο πυροδότησε μία κράμπα, σταματήστε αμέσως. Στη συνέχεια τεντώστε απαλά ή κάνετε μασάζ τον μυ ή χρησιμοποιήστε ένα μαξιλάρι θέρμανσης ή ένα ζεστό μπάνιο για να φέρετε αίμα στην περιοχή αυτή και να το χαλαρώσετε. Ο πάγος και τα φάρμακα που θα συστήσει ο γιατρός σας, μπορούν να σας βοηθήσουν εάν έχετε πόνο και πρήξιμο.

Γιατί οι διατάσεις βοηθούν:
Οι μύες είναι συμπλέγματα από ίνες που γρήγορα γίνονται μικρότερα ή μεγαλύτερα όταν μετακινείτε το σώμα σας για να κάνετε κάτι – από το να αρπάξετε κάτι από ένα ράφι εώς και να τρέξετε σε έναν αγώνα. Όταν τεντώνετε τις ίνες αυτές τακτικά, αυτό σας  βοηθά να έχετε λιγότερες κράμπες.


Γιατί η διατροφή σας έχει σημασία:
Πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά έχουν μεταλλικά στοιχεία που ονομάζονται ηλεκτρολύτες  (για παράδειγμα κάλιο, ασβέστιο , μαγνήσιο που βοηθούν αισθητά να αποφύγετε  τις κράμπες ) για να διατηρήσετε τους μυς σας σε καλή κατάσταση . Τα φυλλώδη χόρτα και οι μπανάνες είναι επίσης καλές επιλογές.


Πότε να καλέσετε το γιατρό σας
Οι περισσότερες μυϊκές κράμπες δεν είναι σοβαρές, αλλά αν συμβαίνουν συχνά και δεν ξέρετε τι τους προκαλεί – όπως θερμότητα ή σκληρή άσκηση – επισκεφτείτε το γιατρό σας.
Μπορούν μερικές φορές να είναι ένα σημάδι μιας πιο σοβαρής πάθησης , όπως η σκλήρυνση των αρτηριών.
Πηγή Webmd
Επιμέλεια Κωνσταντινόπουλος Παναγιώτης
Ειδικός Παθολόγος με εξειδίκευση στο Σακχαρώδη Διαβήτη

https://mediteam.gr/category/κωνσταντινοπουλος/

www.konstantinopoulos.gr


Το blog αυτό δημιουργήθηκε για να ακουστούν αυτά που σκεφτόμαστε στη καθημερινότητα της δουλειάς μας .
Μια παρέα από ανθρώπους που ασχολούνται με την επιστήμη της ιατρικής και γενικότερα με θέματα υγείας , από το δικό του πόστο έκαστος ( και όχι απαραίτητα όλοι γιατροί ) είπαμε να γράψουμε αυτά που έχουμε να πούμε.

Εγγραφη email

εγγραφειτε και μείνετε ενημερωμένοι

Copyright © 2018-19 Mediteam.gr

To Top